jueves, 19 de noviembre de 2009

EL GM Manuel León Hoyos, s'autoexilia de manera forçada a la ciutat de Barcelona


DESTERRAMENT OBLIGAT DEL JOVE GRAN MESTRE.
SI ES QUEDA, MANUEL LEÓN HOYOS HAURIA DE DEIXAR EL ESCACS.



Publicat al "Diario de Yucatan"
En contrast amb la manca de suport oficial a Iucatàn, agreujada per la desídia que mostra la Federació Mexicana (Fenamac), que presideix Raúl Hernández Hernández, dimecres a la nit el jove GM es va dur grata sorpresa en visitar una delegació veracruzana, que va venir expressament per conèixer - en persona i felicitar per la seva brillant pas.

El context:

· Plans: El GM Manuel León radicarà a Barcelona almenys fins el 30 d'agost proper.
· Retorn: Al cap d'aquest lapse, vindrà a visitar la seva família abans de retornar de nou a Espanya per continuar la seva lluita per incorporar-se en el grup dels primers jugadors del món.
· Model a imitar: En contrast amb el menyspreu amb què el tracten els que teòricament han de donar-li suport, dimecres a la nit el va visitar una delegació procedent de Coatzacoalcos, Veracruz, amb el LEF Julio Alberto Ramos González al capdavant, i li van expressar que és un exemple a seguir la seva persistència.


GM MANUEL LEÓN HOYOS. Autoexiliat DES DE "YUCATÁN", MÈXIC, A LA CIUTAT DE BARCELONA.

L'autoexili, sempre dolorós, és un camí que es veuen al marge a prendre molts esportistes i professionals mexicans quan destaquen bastant.
Aquesta vegada li toca a un jove yucateco, el Gran Mestre Manuel León Hoyos, que ahir a les 6:30 del matí va partir cap a un exili obligat.

De quedar-se, sosté, hauria de deixar la major passió de la seva vida, el joc ciència, per la persistent falta de suport oficial.
"Vaig a fer canvis en la meva vida, em vaig a viure a Barcelona ia jugar-me", subratlla Lleó, en entrevista amb megamitjans.

La falta de suports et va obligar a prendre aquesta decisió?, Pregunta el reporter.
"Aquí no tinc certesa de res, és jugar-me-o quedar-me i estudiar una carrera i dir adéu als escacs", respon.
Quant trigues meditant aquesta decisió?
"Fa temps que tenia això en ment, no sabia què havia de fer, tot em passava pel cap, però ja vaig prendre la decisió".
Per què serà Barcelona teu centre d'operacions?
"Vaig a rentar una habitació enllà i el lloc està bé perquè està cèntric per a tot i la ciutat té tot".
És Barcelona una bona ciutat per els escacs?
"Sí, m'agrada i és la ciutat amb més activitat dels escacs a Espanya".


+INFORMACIÓ:
Universidad de Ajedrez [17/1172009]
Diario del Yucatan [Destierro obligado del joven Gran Maestro 17/11/2009]

No hay comentarios: