Julio Capuano, expert en Mèxic,
de la Cambra de Comerç i
Indústria de Terrassa
oferí una sessió
informativa
sobre prospecció de mercats
sobre prospecció de mercats
La Cambra de Comerç i
Indústria de Terrassa és una entitat empresarial de referència amb una sòlida
trajectòria que defensa dels interessos empresarials de la seva demarcació i
que té una ferma vocació de servei a les empreses, donant suport a totes les
empreses i empresaris que volen iniciar, desenvolupar o consolidar la seva
activitat en mercats exteriors.
L’activitat de servei de la
Cambra es focalitza en diversos àmbits, com la internacionalització, la
formació empresarial i l’assessorament en la gestió, així com el suport a tots
els emprenedors. D’altra banda, la Cambra afavoreix també les relacions de
negoci organitzant esdeveniments de referència que són un important punt de
trobada per als empresaris.
A partir del seu
coneixement, la seva experiència i una constant proximitat a l’entorn
empresarial, la Cambra de Terrassa va emprendre una nova etapa l’any 2012,
fonamentada en un model de pertinença i adhesió voluntària de les empreses.
L’objectiu de l’entitat és aportar serveis de valor afegit al negoci i
contribuir a què l’empresa sigui més competitiva en un entorn
internacional.
La demarcació de al Cambra
de Terrassa la integren 12 municipis: Castellbisbal, Gallifa, Matadepera, Olesa
de Montserrat, Rellinars, Rubí, Sant Cugat del Vallès, Sant Llorenç Savall,
Terrassa, Ullastrell, Vacarisses i Viladecavalls.
Aquest passat dimecres 13 de novembre de 2013, va presentar les
possibilitats que ofereix Mèxic a la seva seu, de mans d’un dels seus millors analistes
de Mercats.
Tanmateix, en una Nota de
Premsa donada l’endemà 14 de novembre de
2013, hom deien que “Mèxic és un mercat amb grans oportunitats d’inversió que
es troba avui en el setè destí prioritari per a la inversió en tot el món.
Les oportunitats de negoci
que ofereix el mercat mexicà ha centrat la sessió informativa sobre prospecció de
mercats que va tenir lloc ahir a la tarda organitzada per la Cambra de Comerç i
Indústria de Terrassa.
Mèxic és un mercat amb
grans oportunitats d’inversió que es troba avui en el setè destí prioritari per
a la inversió en tot el món. D’acord amb la Conferència de les Nacions Unides
sobre el Comerç i el Desenvolupament (UNCTAD), Mèxic ha avançat cinc llocs en
l’Enquesta de Perspectives Mundials d’Inversió per al període 2013-15.
Aquesta és una de les
principals conclusions que es deriven de la sessió de prospectiva internacional
sobre les oportunitats de negoci i d’inversió al mercat mexicà. Julio Capuano,
consultor-analista de mercat de la Cambra de Terrassa especialitzada en el
mercat de Mèxic, va informar de les característiques d’aquest mercat i de les
oportunitats de negoci que proporciona a les empreses catalanes. La sessió va
comptar també amb una exposició sobre com operar en el mercat mexicà a càrrec
de BBVA (l’any 2012 Mèxic va aportar el 25% del marge brut del grup, mentre que
Espanya n’aportà el 30%) concretament el responsable de Coordinació de
Finançament de Banca d’Empreses i Corporacions de Catalunya, Eduard Gadea, i el
director del Segmento Empresarial – Banca de Empresas y Gobierno a Mèxic, Juan
Carlos Landeros. L’experiència empresarial que es va donar a conèixer va ser la
de Circutor, de la mà de Jordi Gallardo, Sales Manager America. La presentació
de la sessió va anar a càrrec de Josep Prats, director gerent de la
Cambra.
Amb una població de 116
milions d’habitants, actualment Mèxic s’ha consolidat com la primera potència
exportadora i importadora d’Amèrica Llatina, que actua com a plataforma
d’entrada de productes i serveis a la resta dels països del continent americà.
L’entrada en vigor del tractat de lliure comerç amb la Unió Europea a l’any
2000, va permetre millorar les condicions d’accés dels productes europeus al
mercat mexicà, on els productes espanyols tenen
una bona imatge i estan considerats dins del rang d’alta qualitat. En el 2012 l’intercanviï
comercial entre Mèxic i la Unió Europea va assolir la xifra de 63.100 milions
de dòlars.
En matèria d’inversió,
Mèxic és el tercer destí més important fora de l’UE per als inversors
espanyols. De fet, en els darrers 10 anys les empreses amb capital espanyol a
Mèxic van desenvolupar inversions per valor de 41 mil milions de dòlars, xifra
que representa el 41% de la inversió total de l’UE. Les exportacions espanyoles
al mercat mexicà se centren bàsicament en maquinària i aparells mecànics i
productes tèxtils. A Mèxic hi ha avui unes 315 empreses espanyoles, com per
exemple BBVA Bancomer, amb una notable influència en el sector financer,
Telefónica, Hoteles Meliá, NH, RIUD, Iberia, SEAT, Repsol i Mapfre, editorials
com Planeta, Santillana i Tusquets, Terra Networks, Zara, Diari el País i Grupo
Santander, entre altres.
Els sectors en creixement a
Mèxic es concentren principalment en l’automoció, farmacèutic, alimentació,
begudes i aeroespacial, amb altes oportunitats d’inversió en el sector del
tèxtil, calçat i joguines que requereixen d’una profunda estratègia
d’innovació.
Per la seva part, Jordi
Gallardo de Circutor, va presentar les fases per les quals la companyia ha
experimentat la seva presència a Mèxic, utilitzant la figura del
distribuïdor/importador en l’iniciï per passar a crear una filial, el posterior
replantejament estratègic i congelació de l’activitat a l’espera de guanyar
experiència de mercat fins a la situació actual, en que la companyia ha
reactivat la filial després de desenvolupar un estudi de mercat en profunditat
i definir un model de negoci que els ha permès “pilotar” el mercat amb la
gestió al capdavant d’un directiu desplaçat des de la matriu catalana
conjuntament amb un directiu local. Per a Circutor, al mercat mexicà hi ha un
sector industrial en expansió, amb poques barreres tècniques i aranzelàries, un
nivell de preus de mercat assumible i on el producte europeu es considera ben
valorat”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario