El Bibliotren, el Tren de la Lectura,
en el marc del Pla Nacional de Lectura, 100% lectors
• El projecte consisteix a transformar l’interior de 10 cotxes dels trens de les línies metropolitanes de FGC en una biblioteca virtual
• Dins del Bibliotren els passatgers es podran descarregar al mòbil el primer capítol de 40 llibres de manera instantània i gratuïta
Publicat a la web de la Generalitat de Catalunya.
El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, i la consellera delegada del grup editorial Random House Mondadori, Núria Cabutí, han presentat aquest matí el Bibliotren, el Tren de la Lectura. També hi ha assistit el director de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), Fèlix Riera.
La iniciativa forma part del “Pla Nacional de Lectura (2012-2016). Impuls de la lectura 100% lectors” impulsada pel Departament de Cultura de la Generalitat amb l’objectiu de vertebrar esforços de diferents sectors i àmbits, orientant-los cap a l’augment dels hàbits lectors de la ciutadania.
Amb aquesta actuació s’ha transformat l’interior de 10 cotxes dels trens de les línies metropolitanes de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, en una biblioteca virtual de manera que els passatgers que disposin de terminals d’smartphone puguin tenir accés gratuït a una sèrie de propostes literàries a través de codis QR.
En la seva intervenció en la presentació, el conseller Mascarell ha afirmat que “si el segle XX va ser el que va donar a tothom la possibilitat de llegir, el XXI ha de ser el segle en què tots els ciutadans siguin lectors”. “La lectura és una responsabilitat de tots i cadascun de nosaltres”, ha destacat el conseller.
El conseller ha afegit que “vincular els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya amb una iniciativa per fomentar la lectura és un signe dels nostres temps. Com més lectors i més cultes siguin els viatgers, els ciutadans en definitiva, millor serà el país”.
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, ha explicat que “a més de les biblioteques, el lloc on més es llegeix és als trens”. En aquest sentit, ha destacat que la iniciativa del Bibliotren vol “fer més amable el trajecte i apropar la gent al món de la cultura” i ha valorat el fet que la iniciativa és fruit de la col•laboració entre institucions.
Per últim, la consellera delegada del grup editorial Random House Mondadori, Núria Cabutí, ha manifestat que “és un plaer i un honor que els nostres llibres siguin els protagonistes de la campanya, perquè aquesta iniciativa fomenta la lectura entre tots els públics”.
Les novetats literàries, al mòbil
L’interior dels cotxes simula una biblioteca mitjançant la vinilització de les finestres on hi figuren les portades de les diferents obres literàries, amb el codi QR associat. A través d’aquests codis, els clients poden descarregar el primer capítol del llibre de manera instantània i gratuïta.
En aquesta primera edició del projecte, el grup editorial Random House Mondadori ha posat a l’abast dels clients 40 novetats i èxits literaris de les seves editorials Rosa dels Vents i Debolsillo.
La iniciativa es durà a terme durant un període aproximat de dos mesos i es repetirà tres cops a l’any fins al 2016, amb la implicació d’editorials catalanes interessades a col•laborar en les properes edicions de la campanya.
FGC, compromesos amb la lectura
Des de fa anys, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya entén l’interior dels trens com un espai natural de lectura i als seus clients com uns lectors potencials. Són molta els usuaris d’FGC que associen els seus trajectes quotidians amb una estona tranquil•la i agradable per submergir-se en el plaer que suposa gaudir d’un bon llibre.
El Bibliotren és una nova acció que s’engloba dins d’una estratègia global de foment de la cultura, endegada per la companyia fa més de 10 anys. En aquest període, Ferrocarrils ha editat diferents obres literàries d’autors catalans per ser distribuïdes entre els seus clients.
La iniciativa forma part del “Pla Nacional de Lectura (2012-2016). Impuls de la lectura 100% lectors” impulsada pel Departament de Cultura de la Generalitat amb l’objectiu de vertebrar esforços de diferents sectors i àmbits, orientant-los cap a l’augment dels hàbits lectors de la ciutadania.
Amb aquesta actuació s’ha transformat l’interior de 10 cotxes dels trens de les línies metropolitanes de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, en una biblioteca virtual de manera que els passatgers que disposin de terminals d’smartphone puguin tenir accés gratuït a una sèrie de propostes literàries a través de codis QR.
En la seva intervenció en la presentació, el conseller Mascarell ha afirmat que “si el segle XX va ser el que va donar a tothom la possibilitat de llegir, el XXI ha de ser el segle en què tots els ciutadans siguin lectors”. “La lectura és una responsabilitat de tots i cadascun de nosaltres”, ha destacat el conseller.
El conseller ha afegit que “vincular els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya amb una iniciativa per fomentar la lectura és un signe dels nostres temps. Com més lectors i més cultes siguin els viatgers, els ciutadans en definitiva, millor serà el país”.
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, ha explicat que “a més de les biblioteques, el lloc on més es llegeix és als trens”. En aquest sentit, ha destacat que la iniciativa del Bibliotren vol “fer més amable el trajecte i apropar la gent al món de la cultura” i ha valorat el fet que la iniciativa és fruit de la col•laboració entre institucions.
Per últim, la consellera delegada del grup editorial Random House Mondadori, Núria Cabutí, ha manifestat que “és un plaer i un honor que els nostres llibres siguin els protagonistes de la campanya, perquè aquesta iniciativa fomenta la lectura entre tots els públics”.
Les novetats literàries, al mòbil
L’interior dels cotxes simula una biblioteca mitjançant la vinilització de les finestres on hi figuren les portades de les diferents obres literàries, amb el codi QR associat. A través d’aquests codis, els clients poden descarregar el primer capítol del llibre de manera instantània i gratuïta.
En aquesta primera edició del projecte, el grup editorial Random House Mondadori ha posat a l’abast dels clients 40 novetats i èxits literaris de les seves editorials Rosa dels Vents i Debolsillo.
La iniciativa es durà a terme durant un període aproximat de dos mesos i es repetirà tres cops a l’any fins al 2016, amb la implicació d’editorials catalanes interessades a col•laborar en les properes edicions de la campanya.
FGC, compromesos amb la lectura
Des de fa anys, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya entén l’interior dels trens com un espai natural de lectura i als seus clients com uns lectors potencials. Són molta els usuaris d’FGC que associen els seus trajectes quotidians amb una estona tranquil•la i agradable per submergir-se en el plaer que suposa gaudir d’un bon llibre.
El Bibliotren és una nova acció que s’engloba dins d’una estratègia global de foment de la cultura, endegada per la companyia fa més de 10 anys. En aquest període, Ferrocarrils ha editat diferents obres literàries d’autors catalans per ser distribuïdes entre els seus clients.
No hay comentarios:
Publicar un comentario