sábado, 26 de enero de 2013

Avui 26 de gener de 2013

L'escriptora Prado G. Velázquez 
Presenta la novel·la "Terra de Sol
a la Biblioteca Central del Tecla Sala 
de L'Hospitalet de Llobregat



Per als amants de les lletres els recordem que avui dissabte 26 gener 2013 tindrà lloc a les 18:00 hores a la Biblioteca Central del Tecla Sala de l'Hospitalet de Llobregat (Avinguda Josep Tarradellas, 44) la presentació de la novel·la "terra de Sol "de l'escriptora Prado G. Velázquez.
 
A la presentació vindrà també la periodista Sonia García, que a més de ser periodista és mexicana i ve a presentar la novel·la  com a professional i com coneixedora dels temes subjacents en la subtrama mexicà de la novel·la.

Aquesta novel·la, de la qual AME Associació de Mexicans d'Esparreguera i voltant ja donaria compte de la seva publicació, es desenvolupa amb la sinopsi argumental:

 
"El 1992, quan a Europa només es parla dels Jocs Olímpics de Barcelona, a les mítiques i assolellades terres de Mèxic, s'està forjant l’iniciï de la revolució neo-zapatista, amb brots de rebels que reclamen igualtat de drets per als indígenes .

 
Aquest és el marc on Sol Velasco, una despietada sicari, s'està fent famosa per lluitar a favor d'un poble empobrit i oblidat pels governants. Alhora, Mary Anne, una jove entusiasta carregada de bones intencions, s'embarca en l'aventura d'ajudar a un remot llogaret de les muntanyes d'Oaxaca, amb el record latent de les profètiques paraules del xaman del poble i la desaparició de Pau, el professor que l'havia de acompanyar.

 
Amb personatges extrets d'una pel·lícula d'aventures, qualsevol cosa pot passar: acció, política, fantasia, sang i sexe són alguns dels ingredients d'aquesta història en la qual tots tenen una destinació de complir i un secret de guardar."

Val a dir que Prado G. Velázquez, com a escriptora es presenta amb aquestes paraules:

"Manxega de naixement, barcelonina de criança, hospitalenca per adopció, visc a L'H des de fa ja 8 anys, en aquesta difícil franja d'edat en la qual tot el món sucumbeix a una crisi.
La meva vocació més primerenca va ser la de ser pallasso. Després la vocació es va polir i volia ser actriu, mentre escrivia històries curtes que interpretava quant tenia ocasió.
Com que no és fàcil tenir aquesta ocasió -la de pujar a un escenari o posar-se davant d'una càmera- les històries curtes guionitzades es van transformar en contes que passaven de mà en mà entre les companyes de l'escola. Vaig començar a prendre seriosament això d'escriure al guanyar els Jocs Florals de l'institut dos anys consecutius, però es veu que no prou seriosament perquè, encara que als 19 ja tingués tinta a les venes de tants bolígrafs “Bic” que utilitzava per plasmar les meves històries, al final em vaig comprometre amb l'art dramàtic, estudiant a la Nancy Tuñón i a l'Estudi Constantin Stanislavski, i cursos de doblatge. I mentre em submergia en el món de la TV fent publicitat, i al cinema, interpretant petits papers -d'aquests que ningú es fixa-, vaig seguir escrivint.
Vaig realitzar cursos de guió i seminaris de narrativa allà al 94, però no va ser fins anys després quan, després de penjar les màscares del teatre, em vaig embarcar en l'aventura d'escriure una novel·la i la vaig publicar en això que començava a florir en aquest país i que es diu la Internet.
Animada per cert èxit de lectors, premis atorgats per pàgines web i, sobretot, pel meu cercle d'amistats, em vaig decidir a llançar-me a aquesta piscina saturada de peixos de tots els colors on, una vegada més, exposo el meu ego, el meu cor i la meva pell al judici dels altres.
Aquesta sóc jo, a grans trets, que 40 ja donen per parlar més de vint línies, però com hi ha tant per llegir, no et entretinc més.

Era una joveneta emancipada recentment quan vaig descobrir que l'Hospitalet era molt més que una ciutat enganxada a Barcelona i on, cada estiu, anava a un bar cantoner de Can Vidalet a agafar la "viatgera" que em portava al poble de vacances.
El meu grup d'amics de llavors eren originaris de l'Hospitalet i em van descobrir una ciutat rica i acollidora a tots, preocupada per la cultura i oberta a noves iniciatives.
L'Hospitalet es va convertir a L'H, símbol de l'aposta per la modernitat amb el que jo em sento molt identificada. Transcorria aleshores el rodatge del meu primer curtmetratge com a actriu a un dúplex de la Rambla Just Oliveras, i l'estrena del cinquè, al Rambles Cinema.
Van passar els anys sense sospitar que un juny del 2004 el meu coqueteig amb L'H es convertiria en un romanç seriós quan vaig decidir traslladar-me a un petit estudi de La Torrassa.
Des de llavors, he tingut l'oportunitat d'assaborir la ciutat, de conèixer més profundament la seva gent, de contrastar que aquella juvenil impressió de ciutat cultural i plural era certa. De que L'H està en constant evolució i creixement, com la meva pròpia vida".
Ja ho sabeu, si us agraden els llibres i la màgia dels escriptors: "Terra de Sol" a la Biblioteca Central del Tecla Sala de L'Hospitalet de Llobregat avui a les sis de la tarda…


No hay comentarios: